SEO in 2016 – Hoe speel je daar met je webwinkel op in? [infographic]

by Redactie on 11 november 2015

in Blog, Persberichten

Het is al weer november en het jaar 2015 is alweer bijna op zijn eind en het nieuwe jaar staat voor de deur. Waarschijnlijk heb jij jouw webwinkel, voor zover mogelijk, helemaal geoptimaliseerd, maar wat zijn de veranderingen voor 2016 op het gebied van SEO? Hoe zorg jij ervoor dat jouw webwinkel in 2016 hoog blijft scoren in Google? Omdat je jouw SEO strategie wellicht ietwat moet gaan aanpassen hebben wij hieronder enkele handige tips op een rijtje gezet.

Lokale vindbaarheid + Mobiel

Zorg dat je lokaal vindbaar bent voor je klanten. Zeker als je klanten overwegend uit de omgeving of regio komen. We leven in een tijdperk waarbij praktisch iedereen beschikt over een smartphone. Wat heeft dat dan met lokale vindbaarheid te maken?

Wist je dat bijna de helft van het aantal zoekopdrachten via een mobiel apparaat van lokale aard is? En dat 80% van die helft uiteindelijk leidt tot een aankoop.

Het is dus niet alleen verstandig om te zorgen dat je lokaal vindbaar bent, maar ook slim om te zorgen voor responsive of adaptive webdesign. Dit is een webdesign dat zich aanpast aan mobiele apparaten. Niet alleen je bezoekers zullen je dankbaar zijn maar ook Google geeft de voorkeur aan webwinkels die hierop aangepast zijn.

Focus je op de juiste zoektermen

In de zoekmachines wordt er nog maar zelden één zoekwoord ingetoetst; dit komt doordat de meeste gebruikers exact weten waarnaar zijn op zoek zijn. Lange zoekwoorden combinaties worden longtail zoekwoorden genoemd en zorgen over het algemeen voor een hogere conversie dan shorttail zoekwoorden. Dit geldt zeker voor webwinkels.

Bovendien is er bij longtail zoekwoorden sprake van minder concurrentie waardoor het ‘eenvoudiger’ is om hoog in Google te scoren. Zorg er dus voor dat jouw pagina’s ingericht zijn op dit gegeven. Een ander belangrijk aspect is het tonen van diversiteit; plaats berichten over diverse relevante onderwerpen. Staar je niet blind op één onderwerp, denk out of the box! Zorg dat jouw webwinkel één grote bron van informatie is, daar houdt Google van.

Hieronder vind je een overzichtelijke infographic, gemaakt door Ompro.nl, waarmee je eenvoudig alle SEO tips en trends voor 2016 kunt bekijken. Is jouw webwinkel klaar voor 2016?

SEO_tips_2016_infographic

 

Facebooktwitterpinterestlinkedininstagram

Previous post:

Next post: