Katvig – duurzame kinderkledinglijn van restafval

by Redactie on 21 april 2011

in Eco, Kindermode, Persberichten

INGEZONDEN PERSBERICHT – Het vrolijke Deense kinderkledingmerk Katvig, een van de wereldleiders in duurzaam geproduceerde kleding, lanceert R.O.C. (recycled organic cotton), organisch en zacht textiel van restafval van katoen. Het biologische katoen dat bij de productie als afval op de grond valt, hergebruiken ze tot nieuwe kleding.  Kinderwinkel Kleine Sam is onder de indruk van deze bijzonder duurzame collectie en zet alle duurzame aspecten van Katvig eens op een rij.

Koploper in groen produceren
Katvig is als kinderkledingmerk een echte klassieker, maar loopt voorop als het gaat om nieuwe ontwikkelingen rond duurzaam produceren en recyclen. ‘Kinderkleding moet vrolijk zijn en zo natuurlijk mogelijk’, is de visie van Katvig. Het productieproces is continue in beweging, met voortdurende aandacht voor duurzame, ‘groene’ verbeteringen. Dat betekent onder meer geen bamboe meer in kleding, vanwege het overmatige watergebruik dat daarbij nodig is. Katvig levert haar producten in afbreekbare plastic tassen die na drie jaar oplossen in lucht en werkt met een speciaal verzendsysteem dat een besparing aan verpakkingsmateriaal oplevert. Het logo wordt gedrukt met inkt die is vervaardigd uit soja, vrij van chemische stoffen.

Katvig bij Kleine Sam
De visie van Katvig sluit goed aan bij de visie van Kinderwinkel Kleine Sam: ‘producten verkopen die op een eerlijke manier en met oog voor het milieu worden geproduceerd’. Eind deze maand vult Kleine Sam dan ook de zomercollectie aan met diverse nieuwe Katvig-items. Kenmerk van de collectie zijn trendy, kleurrijke streepjes- en grote appelprints, een duidelijke knipoog naar de natuur. Ook leuk is het ‘statement shirt’, met de pakkende boodschap  ‘marvelous for kids, harmless to man.’ De collectie is verkrijgbaar in de maten 56 t/m 152.

Items uit de zomercollectie bekijken? Bezoek de website van Kleine Sam: www.kleinesam.nl.

Dit is een ingezonden persbericht van De Perswinkel, persberichten & publiciteit voor webwinkels

Deel deze blog:

Previous post:

Next post: