Happily Ever After Deco wint de Hipste Webshop Verkiezing

Happily Ever After Deco is uit 50 genomineerde webshops verkozen tot de Next Hippest Shop 2016. Happily Ever After Deco is dé hip & safe webwinkel met een waanzinnige collectie lovely gifts en stijlvolle feestdecoratie.

Op deze speciale seizoenspagina kom je alles te weten over deze ‘tot allerhipste verkozen webshop van dit seizoen’. We interviewden Anique Haan, de ondernemende en ambitieuze eigenaresse van Happily Ever After Deco die met de hulp van haar partner Ruud de succesvolle webshop runt.

Wie is Happily Ever After Deco? 

Als eerste willen we natuurlijk weten wie de drijvende kracht is achter de winnende webshop. 

“Graag stel ik me allereerst even voor. Mijn naam is Anique, 29 jaar, en ik woon samen met mijn verloofde Ruud en onze kindjes Elise (3) en Sem (1) in Eijsden, vlakbij Maastricht. Tijdens de zwangerschap van Sem werd een week voor mijn zwangerschapsverlof het contract bij mijn toenmalige werkgever niet verlengd. Door mijn werkervaring in de detailhandel was er altijd wel een droom om ooit voor mijzelf te beginnen. Door de onverwachte wending met mijn contract vond ik het het juiste moment om aan deze uitdaging te gaan beginnen.”

Shop een cadeautje bij je feestversiering

Wat is jouw succesformule?

“Tijdens mijn zwangerschappen en de geboortes van de kindjes ging ik op zoek naar mooie feestdecoratie en die kon ik niet zo snel vinden. Ik kreeg het idee om een webshop te openen met mooie feestdecoratie en baby- en kinderkamer deco, zodat je meteen een cadeautje kon kopen bij je feestversiering. Ruud was toentertijd bezig met zijn opleiding commercieel management. Samen hebben we een ondernemingsplan geschreven waarin we het een en ander vorm gegeven hebben.”

“Op 1 augustus 2015 is de webshop van Happily Ever After Deco online gegaan. De look and feel en de beleving van de webshop heeft vanaf het begin veel aandacht gekregen. We wilden een sterke huisstijl die bij zowel mij als onze producten zouden passen. Persoonlijk contact, bedankkaartjes, mooi ingepakte cadeautjes en veel interactie op social media zorgen ervoor dat ik dicht bij de klant sta. Dit geeft me veel voeldoening bij leuke berichtjes maar ook heel veel input voor zaken die verbeterd kunnen worden.”

Al vrij snel ploften we uit ons huis ….

“Met twee kleine kindjes was het natuurlijk enorm fijn dat ik van thuis uit kon gaan werken. Ruud werkt met diensten dus als hij avonddienst heeft kan ik overdag goed doorwerken. Soms heeft hij een hele reeks dagdiensten en dan is het wel behoorlijk hectisch. Waar ik aan de ene kant druk aan het inpakken ben, pakken Elise en Sem aan de andere kant weer uit. Al vrij snel ploften we uit ons huis, alleen is de switch om extern te gaan zitten voor ons wat groter, omdat we natuurlijk twee kindjes hebben. Daarom bleven we deze stap uitstellen. Binnenkort hebben we een f mooie oplossing, daar zal ik straks meer over vertellen!”

Investeren in nieuwe merken en musthaves

Wat is tot nu toe de grootste uitdaging van je webshop geweest?

“De groei van de webshop is een van de grootste uitdagingen geweest. Om meer te verkopen moest ik natuurlijk ook meer inkopen. Doordat mijn klantenkring groeit steek ik al het geld dat ik verdien weer terug in de inkoop van meer en nieuwe producten. Geld om van te leven blijft er zo bijna niet over. In de eerste periode heb ik daarom vaak geld moeten bijleggen om de webshop draaiende te kunnen houden. Inmiddels gaat dit beter, ook omdat ik alles zelf doe en daarmee de kosten zo laag mogelijk probeer te houden.

Alles zelf doen is ook een grote uitdaging. Mijn team is dan ook mijn gezin. De kindjes die af en toe heel veel geduld moeten hebben tot mama de pakketjes heeft ingepakt en mijn vriend die de boekhouding regelt, de pakketjes naar PostNL brengt en heel soms iets (probeert) te verpakken.”

Van feestdecoratie naar lovely gifts

Welke items zijn vooral populair?

“In het begin stond de feestdecoratie op de voorgrond, daarnaast kon je meteen je cadeautje shoppen. Nu we ruim een jaar verder zijn is dit eigenlijk omgedraaid. De verkoop van de ‘cadeautjes’ ging zo goed waardoor dat assortiment steeds breder werd. De lightboxen, nachtlampjes, knuffels en servies setjes waren en zijn nog steeds hele populaire items. Inmiddels werken we samen met veel bekende merken zoals, A little lovely company, Miniroom, Done by Deer, Delight Department, Love Mae en nog een aantal fantastisch mooie merken die het ontdekken waard zijn. We proberen regelmatig nieuwe merken en producten toe te voegen aan de shop zodat het ook voor huidige klanten leuk blijft om een kijkje te nemen.”

Groot nieuws!

Wat zijn je toekomstplannen?

“Momenteel zijn we ontzettend druk bezig met het realiseren van een Kids conceptstore & Family cafe in het centrum van Maastricht. De webshop zal dan ook meeverhuizen naar het kantoor dat daar aanwezig is (jippie, dan kunnen we thuis weer bewegen, ha ha!). We vinden het super leuk en spannend om naast de online verkoop straks ook offline een winkel te zijn. We hopen natuurlijk dat deze net zo enthousiast ontvangen zal worden als de webshop! We krijgen in ieder geval zeer geregeld de vraag of we een winkel hebben, dat is in ieder geval een goed teken!“

Kids Conceptstore & Family Café

“Het openen van een conceptstore geeft eigenlijk ook meteen een antwoord op de vraag welke toekomst ik voor ogen heb voor de webshop. We willen er graag voor iedereen zijn, online en offline! We hopen zo ook een extra beleving toe te kunnen voegen, mensen nieuwsgierig te maken naar de producten en winkel die ze straks in Maastricht kunnen bezoeken! Hoe tof is het als er mensen speciaal een bezoekje aan de winkel brengen omdat ze ons via de webshop en social media volgen! Om de ontwikkelingen omtrent de winkel in de gaten te houden kunnen jullie ons via Facebook volgen via de pagina Confetti Maastricht.”

Webshopverkiezing

We zijn op de redactie van HippeShops natuurlijk ook altijd nieuwsgierig hoe de winnende webshop de verkiezing heeft ervaren en wat het betekent om de titel Next Hippest Shop of the Season te mogen dragen. 

“Hippe shops verzamelt bijzondere webshops die allen op hun eigen manier iets unieks hebben. Daarmee trekken ze het type bezoekers naar hun site die ik zie als potentiële klanten van mijn website. Als starter had ik nog geen breed netwerk en dit is iets dat HippeShops juist wel biedt. Om mijn vindbaarheid te vergroten heb ik besloten mij aan te sluiten bij dit mooie platform.”

Kers op de taart

“Toen ik genomineerd werd voor de webshopverkiezing wist ik niet wat ik moest verwachten, gezien het aantal ontzettend leuke webshops op HippeShops. Maar ja, wie niet waagt wie niet wint! Dat ik met Happily Ever After Deco uiteindelijk heb gewonnen na iets meer dan een jaar online te zijn is echt een kers op de taart! Het is vaak echt hard werken maar om dan uiteindelijk zo’n mooie prijs te winnen is zo ontzettend gaaf en een betere beloning is er niet toch?! Mijn dank aan HippeShops en vooral ook alle stemmers is ontzettend groot.”

www.happilyeverafterdeco.nl